05.07.2021
ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ! Σίγουρα οι φίλοι μας θέλουν το καλό μας και η βοήθεια τους είναι πάντα πολύτιμη και καλοπροαίρετη, αλλά αυτό σημαίνει πως έχουν πάντα δίκιο;
Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και τις ανάγκες του οχήματος μας. Έχουμε ακούσει πολλές φορες φράσεις όπως “έχει λίγο ακόμη” ή “και αυτό καλό είναι” πριν από κάποια επισκευή ή συντήρηση του αυτοκινήτου μας από άτομα που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση. Το οτι “έχει λίγο ακόμη” δε σημαίνει πως αν δεν πας άμεσα στο συνεργείο, δεν θα υπάρξει και ενδεχόμενη βλάβη στο όχημά σου.
Η καλή λίπανση για το αυτοκίνητο σημαίνει πολλά. Το σύστημα λίπανσης τροφοδοτεί συνεχώς με λάδι τις τριβόμενες επιφάνειες του κινητήρα, για να διασφαλίζεται η μείωση των φθορών, η στεγανότητα, ο καθαρισμός, η μείωση του θορύβου και η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών. Το ιξώδες του λαδιού (δηλαδή πόσο ρευστό είναι ένα λάδι), πρέπει να μεταβάλλεται μέσα σε ορισμένα όρια, ανάλογα με τη μεταβολή της θερμοκρασίας. Για παράδειγμα, σε ένα λάδι τύπου 10W 30, ο πρώτος αριθμός (εδώ το 10) είναι η κατηγορία του δείκτη ιξώδους του στους 17,8°C, ενώ ο δεύτερος, αυτός μετά το γράμμα W (εδώ το 30) χαρακτηρίζει την κατηγορία του δείκτη ιξώδους στους 99°C. Τέλος, το γράμμα W ανάμεσα στους αριθμούς μας, είναι αρχικό της λέξης Winter, που σημαίνει χειμώνας.
Επίσης, κάτι ακόμη που πρέπει να ελέγξουμε στα λάδια μας, είναι αν αυτά προορίζονται για βενζινοκινητήρες ή πετρελαιοκινητήρες, αν το λάδι μας δηλαδή φέρει πάνω του τα γράμματα “SH” τότε είναι για βενζινοκινητήρες. Αν αντίστοιχα γράφει “CΗ” τότε είναι για πετρελαιοκινητήρες (φυσικά πάντα συμβουλευόμαστε το βιβλίο συντήρησης του κατασκευαστή).
Η θερμοκρασία που αναπτύσσεται σε μία μηχανή, κατά τη λειτουργία της, είναι πολύ μεγάλη. Εάν δεν είχε προβλεφθεί κάποιος μηχανισμός ψύξης, η μηχανή μετά από κάποιο σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργίας θα υπερθερμαινόταν και θα ‘κολλούσε’.
Αυτός είναι και ο λόγος που θα πρέπει να προσέχουμε τα ψυκτικά υγρά του αυτοκινήτου, να συμπληρώνουμε όποτε χρειάζεται, αλλά πάντα με το σωστό αντιψυκτικό.
Τα Ιαπωνικά μοντέλα συνήθως παίρνουν G11, τα Ευρωπαϊκά G12, ενώ τα πιο καινούργια μοντέλα παίρνουν G13. Για να σιγουρευτούμε όμως για το τι ακριβώς χρειάζεται το δικό μας αμάξι, θα πρέπει να ρωτήσουμε τον μηχανικό μας ή να διαβάσουμε το βιβλίο του κατασκευαστή.
Πάνω από όλα όμως, καλό θα είναι να μην βάζουμε νερό από τη βρύση όπως πολλοί κάναμε μέχρι σήμερα, διότι καταστρέφουμε το αμάξι μας, έχει πολύ μικρότερο σημείο πήξης και βρασμού και τα άλατα που έχει καταστρέφουν το ψυγείο μας και τη κυκλοφορία ψυκτικού.
Το αμάξι μας το προσέχουμε και το φροντίζουμε γιατί πλέον είναι αναγκαίο στη καθημερινότητα μας, περνάμε αρκετές ώρες μέσα σε αυτό είτε μόνοι μας πηγαίνοντας στη δουλειά, είτε με φίλους πριν από μια νυχτερινή βόλτα, είτε με την οικογένειά μας για μια εκδρομή. Αλλά μέσα σε αυτές τις ώρες αν δεν προσέχουμε, μπορεί να πάθουμε κακό εν αγνοία μας, για αυτό λοιπόν, πρέπει να ζητάμε συχνά αλλαγή φίλτρου καμπίνας.
Οι τεχνικοί αναφέρουν ότι τα φίλτρα καμπίνας θα πρέπει να αντικαθίσταται κάθε περίπου 15.000 χιλιόμετρα, αλλά καλό θα είναι να ρωτήσουμε τον μηχανικό μας. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες προστατεύονται από βακτήρια, μύκητες, μούχλα ή σκόνη, που μπορεί να επηρεάζουν την αναπνοή των επιβατών. Ένα παλιό φίλτρο καμπίνας είναι πιθανό να μειώνει την απόδοση του κλιματισμού, ενώ όπως είναι φυσικό επιβαρύνει και τον αέρα της καμπίνας με δυσοσμία και σκόνη και φυσικά επιβαρύνει και την υγεία μας.
ISO 9001:2015
Γραπτή Εγγύηση
Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας