20.12.2021
Η έξαρση των κρουσμάτων Covid-19 προκαλεί πολλές νέες ελλείψεις. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση παραγωγής τσιπ έχει ως αποτέλεσμα το κλείσιμο πολλών εργοστασίων αυτοκινήτων στον κόσμο!
Τους τελευταίους μήνες, ενώ πιστεύαμε ότι η παραγωγή των τσιπ θα επανερχόταν πάλι σε φυσιολογικά επίπεδα, η έξαρση κρουσμάτων Covid προκαλεί νέες ελλείψεις. Ειδικά στην Ασία, ξεκίνησε ένας καινούριος κύκλος ελλείψεων, με αποτέλεσμα να κλείσουν εργοστάσια αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Αυτό, λοιπόν, οδηγεί σε αστρονομικές τιμές στις νέες παραγωγές αυτοκινήτων!
Η εταιρία της Toyota ανακοίνωσε διακοπή λειτουργίας σε 14 εργοστάσια, τα οποία βρίσκονται στην Ιαπωνία και αποφέρουν μείωση της παραγωγής κατά 40% και στη βόρεια Αμερική, με τη μείωση παραγωγής να αγγίζει έως και 60%!
Η αυτοκινητοβιομηχανία που κάνει παρόμοιες δηλώσεις είναι η Volkswagen που ενημερώνει πως κατα πάσα πιθανότητα θα αναγκαστεί να κάνει αντίστοιχες περικοπές και στη δική της παραγωγή:
Τα νέα ξεσπάσματα του Covid-19 στην Ασία, για παράδειγμα στη Μαλαισία, οδηγούν στο κλείσιμο των βασικών εγκαταστάσεων παραγωγής. Όπως έχουν τα πράγματα, αναμένουμε ότι η προσφορά τσιπ θα παραμείνει πολύ ασταθής και τεταμένη το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Η Μαλαισία αποτελεί ένα σημαντικός προμηθευτή τσιπ υπολογιστών που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία αυτοκινήτων, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά και άλλους κατασκευαστές, όπως οι General Motors, Ford και Stellantis, της αυτοκινητοβιομηχανίας που δημιουργήθηκε φέτος από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και του PSA Group.
Οι ελλείψεις ανταλλακτικών επηρέασαν εμφανώς και την Tesla, της οποίας τα προβλήματα εφοδιασμού την προσθέτουν στη λίστα με τις εταιρείες που θα μπορούσαν να ανακοινώσουν διακοπή. Η Tesla έκλεισε το εργοστάσιό της στο Fremont για λίγες ημέρες το προηγούμενο τρίμηνο, προκειμένου να βρει λύση και να μην κηρύξει διακοπή.
“Η έλλειψη τσιπ είναι μόνο ένα από τα προβλήματα που ακούγονται, αλλά υπάρχουν τόσες πολλές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Είναι και η έλλειψη άλλων εξαρτημάτων που συσσωρεύονται στα λιμάνια. Επικρατούν όλα τα είδη των περιορισμών που μας εμποδίζουν από το να επιστρέψουμε στην πλήρη παραγωγή”, δήλωσε η Kristin Dziczek, η ανώτερη αντιπρόεδρος έρευνας στο Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου.
Κάθε είδους βιομηχανίες έχουν μείνει πολλά βήματα πίσω το 2ο τρίμηνο του 2021, λόγω έλλειψης των τσιπ. Ωστόσο αναμέναμε ότι η έλλειψη των τσιπ θα ανακάμψει στην έναρξη του καλοκαιριού για να καταφέρουν και οι βιομηχανίες να βγουν πάλι μπροστά στην παραγωγη.
Ήρθε, όμως, και η μετάλλαξη Δέλτα που επηρέασε αρκετά τη Νοτιοανατολική Ασία, μιας και είναι πολύ χαμηλα τα ποσοστά εμβολιασμού.
Η έλλειψη τσιπ που έχει προκαλέσει τόσο προβλήματα στη βιομηχανία ήταν περισσότερο αποτέλεσμα λάθους στον προγραμματισμό, παρά ενός προβλήματος που αποδίδεται άμεσα στην πανδημία.
Στις αρχές του 2020, η καραντίνα προκάλεσε τεράστιες απώλειες θέσεων εργασίας και οι πωλήσεις αυτοκινήτων αρχικά έπεσαν. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απάντησαν αμέσως, μειώνοντας τις παραγγελίες για τα ανταλλακτικά- συμπεριλαμβανομένων των τσιπ- και περιμένοντας ότι αυτή η ύφεση θα σκότωνε τη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα για αρκετούς μήνες, αν όχι και τα επόμενα χρόνια.
Η ζήτηση για αμάξια ανέκαμψε σύντομα, αφήνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες χωρίς τσιπ! Οι προμηθευτές είχαν κάνει ήδη την κατανομή σε βιοτεχνίες με κονσόλες παιχνιδιών, υπολογιστές κ.α. που είχαν και αυξημένη ζήτηση αυτές τις 2 χρονιές. Συνεπώς, δεν υπήρχε η απαιτούμενη ποσότητα σε τσιπ για να καλυφθούν οι ανάγκες των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η προμήθεια οχημάτων έχει φτάσει σε τιμές ρεκόρ! Όσο τα καινούργια αυτοκίνητα διατηρούν υψηλές τιμές, θα αρχίζουν με τη σειρά τους να επηρεάζουν και τις πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων!
ISO 9001:2015
Γραπτή Εγγύηση
Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας