Myth Busted: Κι όμως, τα ηλεκτρικά βγάζουν πιο πολλά χλμ. στη ζέστη!

Myth Busted: Κι όμως, τα ηλεκτρικά βγάζουν πιο πολλά χλμ. στη ζέστη!

Myth Busted: Κι όμως, τα ηλεκτρικά βγάζουν πιο πολλά χλμ. στη ζέστη!

Τι αυτονομία έχουν τα ηλεκτρικά με καύσωνα 39°C;

Πρώτα testάραμε την αυτονομία 8 ηλεκτρικών στο ταξίδι, σε θερμοκρασία 12 έως 19°C

Πόσο «καίνε» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο ταξίδι, με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα; Το AutoΤρίτη έκανε test αυτονομίας σε 8 μοντέλα, σε θερμοκρασίες που έπαιζαν από 12-19 βαθμούς Κελσίου. Έτσι, ξεκινήσαμε από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, για να δούμε πόσο μακριά θα φτάσουμε.

Μετά στην ίδια διαδρομή, με ΖΕΣΤΗ (31-39°C), τα ίδια αυτοκίνητα έβγαλαν παραπάνω χιλιόμετρα

Στο Part 2 της δοκιμής αυτονομίας τηρήθηκαν οι ίδιοι κανόνες (ίδια διαδρομή και ταχύτητα, ενεργοποιημένος κλιματισμός), αλλά υπό διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Διότι είχαμε ζέστη και θερμοκρασίες που κυμαίνονταν από 31-39 βαθμούς Κελσίου.

Και τα τελικά ευρήματα κατέρριψαν το μύθο. Τα τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας (ίδια έκδοση κινητήρα και μπαταρίας) έφτασαν στο ίδιο σημείο με την προηγούμενη φορά με μεγαλύτερη μπαταρία. Που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά στην ζέστη μπορούν να βγάλουν πιο πολλά χιλιόμετρα!

Η Mustang Mach-E κέρδισε το Tesla Model Y έχοντας 6% περισσότερη μπαταρία, από εκεί που είχαν έρθει ισόπαλα

Ford Mustang Mach-E και Tesla Model Y είχαν σημειώσει τα καλύτερα αποτελέσματα στο αρχικό test αυτονομίας, με τα δύο ηλεκτρικά SUV να ολοκληρώνουν την διαδικασία ισόπαλα (20%). Στη δεύτερη δοκιμή μας τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά, με το Ford να κερδίζει τη μάχη. Πιο συγκεκριμένα, η Mustang Mach-E έμεινε με 6% περισσότερη μπαταρία (30% Vs 24%), διότι όπως θα δούμε στη συνέχεια έχει 50% λιγότερες απώλειες ενέργειες στον κλιματισμό, σε σχέση με το Model Y.

8% περισσότερη μπαταρία κέρδισε το Hyundai Ioniq 6, που δείχνει να λειτουργεί καλύτερα στη ζέστη

Σημαντικά αυξημένη αυτονομία είχε και το Hyundai Ioniq 6, που από το 18% ανέβηκε στο 24%, δείχνοντας να λειτουργεί καλύτερη (σωστή διαχείριση ενέργειας). Τέλος, η Mercedes EQA κέρδισε 3% σε αυτονομία, φτάνοντας στη Λάρισα στο 21%.



Η πισωκίνητη Ford Mustang Mach-E των 294 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας βελτίωσε την αυτονομία της μπαταρίας σε ποσοστό +10%. Ειδικότερα, από το ίδιο σημείο εκκίνησης (έξοδος Βαρυμπόμπης στο 20ο χλμ. Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας) έφτασε στα ΙΚΕΑ της Λάρισας με υπόλοιπο μπαταρίας στο 30%, όταν στο πρώτο test αυτονομίας στο τέλος είχε μείνει με 20%. Θυμίζουμε πως το πρώτο ηλεκτρικό της Ford έχει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 91 kWh.

Στην πράξη, αυτή η διαφορά στην μπαταρία μεταφράζεται σε 56 περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας. Από εκεί και πέρα, στο προηγούμενο test η Mustang Mach-E είχε μέση κατανάλωση στις 22 κιλοβατώρες, ενώ στο Part2 δεν ξεπεράσαμε τις 20 κιλοβατώρες, με την μέση κατανάλωση να είναι στις 19 kWh. Βέβαια, η «συμπεριφορά» του αυτοκινήτου ήταν ίδια, καθώς από το 50% και μετά είχαμε μεγαλύτερη κατανάλωση, σταθερά στις 23 kWh/100 χλμ. στο πρώτο test και 20 kWh/100 χλμ. στο δεύτερο.

Ford Mustang Mach-E RWD
Ισχύς294 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*98,7/91
Φόρτιση DC150
Χρόνος φόρτισης10-80% σε 45 λεπτά
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες20%
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη30%
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες40,6 χλμ.
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη46,2 χλμ.
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες22 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση στη ζέστη19 kWh/100 χλμ.

Πολύ καλύτερη απόδοση στη ζέστη έχει το ηλεκτρικό σύνολο του Hyundai Ioniq 6. Αυτό «λένε» τα αποτελέσματα του test αυτονομίας μας, καθώς το κορεατικό sedan κέρδισε 8% στην μπαταρία του, ολοκληρώνοντας τη δοκιμή στο 24% (από 16% που είχε την πρώτη φορά). Υπενθυμίζεται ότι στη διάθεσή μας και τις δύο φορές είχαμε το 4κίνητο Ioniq 6 των 325 ίππων, μοντέλο με μπαταρία ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 77,4 kWh.


Η παραπάνω κερδισμένη μπαταρία στο ηλεκτρικό της Hyundai συνεπάγεται 3 παραπάνω χλμ. για κάθε 10% της μπαταρίας του, άρα και 30 παραπάνω χιλιόμετρα συνολικής αυτονομίας στο 100%. Σε επίπεδο κατανάλωσης, το Ioniq 6 «καίει» 2 κιλοβατώρες λιγότερες, καθώς από τις 19,4 kWh/100 του πρώτου test τώρα «έπεσε» στις 17,5 kWh/100 χλμ..
Hyundai Ioniq 6 AWD 20''
Ισχύς325 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*77,4/74 kWh
Φόρτιση DC350 kW
Χρόνος φόρτισης10-80% σε 18 λεπτά
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες16%
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη24%
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες39,1 χλμ.
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη42,1 χλμ.
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες19,4 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση στη ζέστη17,5 kWh/100 χλμ.



Στο πρώτο test αυτονομίας η Mercedes EQA 250+ αποτέλεσε μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις, καθώς παρά τη μικρή μπαταρία της σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα (70,9 kWh η ωφέλιμη χωρητικότητα) κάλυψε απόσταση μεγαλύτερη των 310 χιλιομέτρων για με το 80%. Αυτή τη φορά, το ίδιο ποσοστό μπαταρίας έφτασε για να κάνει περισσότερα χιλιόμετρα, καθώς το luxury οικογενειακό SUV έκανε 322 χλμ. με το ίδιο ποσοστό μπαταρίας. Ή για να τ πούμε διαφορετικά, στο ίδιο σημείο τερματισμού έφτασε με υπόλοιπο μπαταρίας 21%, από 18% που είχε στο πρώτο test αυτονομίας.


Η παραπάνω διαφορά στην μπαταρία εξασφαλίζει στη Mercedes EQA συνολική αυτονομία 408 χιλιομέτρων για το 100%, από τα 390 χλμ. αυτονομίας ταξιδιού που είχαμε σε ήπιες καιρικές συνθήκες. Στα της κατανάλωσης, σε θερμοκρασίες 31-39ο Κελσίου η Mercedes EQA έχει μέση πραγματική κατανάλωση 17,4 kWh/100 χλμ., ενώ στο πρώτο test αυτονομίας καταγράψαμε 18 kWh/100 χλμ..
Mercedes EQA+
Ισχύς190 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*73,9/70,5 kWh
Φόρτιση DC110 kW
Χρόνος φόρτισης0-80% σε 35 λεπτά
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες18%
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη21%
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες39 χλμ.
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη40,8 χλμ.
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες18 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση στη ζέστη17,4 kWh/100 χλμ


Το Tesla Model Y έφτασε στο σημείο τερματισμού, στα ΙΚΕΑ της Λάρισας με υπολειπόμενο μπαταρίας 24%, ποσοστό βελτιωμένο σε σχέση με το 20% που καταγράψαμε στο πρώτο test (σε ήπιες καιρικές συνθήκες). Η έκδοση που δοκιμάσαμε και στις δύο περιπτώσεις είναι η 4κίνητη Long Range, με μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας στις 75 κιλοβατώρες, της οποίας η απόδοση είναι στα 514 άλογα.

Η παραπάνω βελτίωση μεταφράζεται σε 21 παραπάνω χιλιόμετρα αυτονομίας στη ζέστη. Στο πρώτο test, το Tesla Model Y είχε συνολική αυτονομία 405 χλμ. (στο 100%) σε συνθήκες ταξιδιού στα 120 χλμ./ώρα, σε καθεστώς ζέστης το νούμερο αυτό ανέβηκε στα 426 χιλιόμετρα. Σε επίπεδο κατανάλωσης, είδαμε τιμή λίγο κάτω από τα τις 17 kWh/100 χλμ. (17,6 kWh/100 χλμ. στο πρώτο test).
Tesla Model Y LR Dual Motor
Ισχύς514 PS
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)*78,1/75 kWh
Φόρτιση DC250 kW
Χρόνος φόρτισης-
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες20%
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη24%
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες40,5 χλμ.
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη42,6 χλμ.
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες17,6 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση στη ζέστη16,8 kWh/100 χλμ.

πηγή : https://www.autotriti.gr/

ISO 9001:2015

ISO 9001:2015

Γραπτή Εγγύηση

Γραπτή Εγγύηση

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας