16.08.2024
Τι αυτονομία έχουν τα ηλεκτρικά με καύσωνα 39°C;
Πόσο «καίνε» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο ταξίδι, με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα; Το AutoΤρίτη έκανε test αυτονομίας σε 8 μοντέλα, σε θερμοκρασίες που έπαιζαν από 12-19 βαθμούς Κελσίου. Έτσι, ξεκινήσαμε από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, για να δούμε πόσο μακριά θα φτάσουμε.
Στο Part 2 της δοκιμής αυτονομίας τηρήθηκαν οι ίδιοι κανόνες (ίδια διαδρομή και ταχύτητα, ενεργοποιημένος κλιματισμός), αλλά υπό διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Διότι είχαμε ζέστη και θερμοκρασίες που κυμαίνονταν από 31-39 βαθμούς Κελσίου.
Και τα τελικά ευρήματα κατέρριψαν το μύθο. Τα τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεσή μας (ίδια έκδοση κινητήρα και μπαταρίας) έφτασαν στο ίδιο σημείο με την προηγούμενη φορά με μεγαλύτερη μπαταρία. Που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά στην ζέστη μπορούν να βγάλουν πιο πολλά χιλιόμετρα!
Ford Mustang Mach-E και Tesla Model Y είχαν σημειώσει τα καλύτερα αποτελέσματα στο αρχικό test αυτονομίας, με τα δύο ηλεκτρικά SUV να ολοκληρώνουν την διαδικασία ισόπαλα (20%). Στη δεύτερη δοκιμή μας τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά, με το Ford να κερδίζει τη μάχη. Πιο συγκεκριμένα, η Mustang Mach-E έμεινε με 6% περισσότερη μπαταρία (30% Vs 24%), διότι όπως θα δούμε στη συνέχεια έχει 50% λιγότερες απώλειες ενέργειες στον κλιματισμό, σε σχέση με το Model Y.
Σημαντικά αυξημένη αυτονομία είχε και το Hyundai Ioniq 6, που από το 18% ανέβηκε στο 24%, δείχνοντας να λειτουργεί καλύτερη (σωστή διαχείριση ενέργειας). Τέλος, η Mercedes EQA κέρδισε 3% σε αυτονομία, φτάνοντας στη Λάρισα στο 21%.
Η πισωκίνητη Ford Mustang Mach-E των 294 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας βελτίωσε την αυτονομία της μπαταρίας σε ποσοστό +10%. Ειδικότερα, από το ίδιο σημείο εκκίνησης (έξοδος Βαρυμπόμπης στο 20ο χλμ. Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας) έφτασε στα ΙΚΕΑ της Λάρισας με υπόλοιπο μπαταρίας στο 30%, όταν στο πρώτο test αυτονομίας στο τέλος είχε μείνει με 20%. Θυμίζουμε πως το πρώτο ηλεκτρικό της Ford έχει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 91 kWh.
Στην πράξη, αυτή η διαφορά στην μπαταρία μεταφράζεται σε 56 περισσότερα χιλιόμετρα αυτονομίας. Από εκεί και πέρα, στο προηγούμενο test η Mustang Mach-E είχε μέση κατανάλωση στις 22 κιλοβατώρες, ενώ στο Part2 δεν ξεπεράσαμε τις 20 κιλοβατώρες, με την μέση κατανάλωση να είναι στις 19 kWh. Βέβαια, η «συμπεριφορά» του αυτοκινήτου ήταν ίδια, καθώς από το 50% και μετά είχαμε μεγαλύτερη κατανάλωση, σταθερά στις 23 kWh/100 χλμ. στο πρώτο test και 20 kWh/100 χλμ. στο δεύτερο.
Ford Mustang Mach-E RWD | |
---|---|
Ισχύς | 294 PS |
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)* | 98,7/91 |
Φόρτιση DC | 150 |
Χρόνος φόρτισης | 10-80% σε 45 λεπτά |
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες | 20% |
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη | 30% |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες | 40,6 χλμ. |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη | 46,2 χλμ. |
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες | 22 kWh/100 χλμ. |
Μέση κατανάλωση στη ζέστη | 19 kWh/100 χλμ. |
Πολύ καλύτερη απόδοση στη ζέστη έχει το ηλεκτρικό σύνολο του Hyundai Ioniq 6. Αυτό «λένε» τα αποτελέσματα του test αυτονομίας μας, καθώς το κορεατικό sedan κέρδισε 8% στην μπαταρία του, ολοκληρώνοντας τη δοκιμή στο 24% (από 16% που είχε την πρώτη φορά). Υπενθυμίζεται ότι στη διάθεσή μας και τις δύο φορές είχαμε το 4κίνητο Ioniq 6 των 325 ίππων, μοντέλο με μπαταρία ιόντων λιθίου ονομαστικής χωρητικότητας 77,4 kWh.
Hyundai Ioniq 6 AWD 20'' | |
---|---|
Ισχύς | 325 PS |
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)* | 77,4/74 kWh |
Φόρτιση DC | 350 kW |
Χρόνος φόρτισης | 10-80% σε 18 λεπτά |
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες | 16% |
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη | 24% |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες | 39,1 χλμ. |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη | 42,1 χλμ. |
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες | 19,4 kWh/100 χλμ. |
Μέση κατανάλωση στη ζέστη | 17,5 kWh/100 χλμ. |
Mercedes EQA+ | |
---|---|
Ισχύς | 190 PS |
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)* | 73,9/70,5 kWh |
Φόρτιση DC | 110 kW |
Χρόνος φόρτισης | 0-80% σε 35 λεπτά |
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες | 18% |
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη | 21% |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες | 39 χλμ. |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη | 40,8 χλμ. |
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες | 18 kWh/100 χλμ. |
Μέση κατανάλωση στη ζέστη | 17,4 kWh/100 χλμ |
Tesla Model Y LR Dual Motor | |
---|---|
Ισχύς | 514 PS |
Μέγεθος μπαταρίας (ονομαστικό/ωφέλιμο)* | 78,1/75 kWh |
Φόρτιση DC | 250 kW |
Χρόνος φόρτισης | - |
Υπόλοιπο μπαταρίας σε κανονικές συνθήκες | 20% |
Υπόλοιπο μπαταρίας στη ζέστη | 24% |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% σε κανονικές συνθήκες | 40,5 χλμ. |
Μέση αυτονομία για κάθε 10% στη ζέστη | 42,6 χλμ. |
Μέση κατανάλωση σε κανονικές συνθήκες | 17,6 kWh/100 χλμ. |
Μέση κατανάλωση στη ζέστη | 16,8 kWh/100 χλμ. |
ISO 9001:2015
Γραπτή Εγγύηση
Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας