Φωτά LED: Αξίζουν τα έξτρα λεφτά για να τα βάλεις στον εξοπλισμό;

Φωτά LED: Αξίζουν τα έξτρα λεφτά για να τα βάλεις στον εξοπλισμό;

Φωτά LED: Αξίζουν τα έξτρα λεφτά για να τα βάλεις στον εξοπλισμό;

Το να βλέπεις καλά, μακριά και καθαρά, αλλά και το να σε βλέπουν οι άλλοι χωρίς να τους τυφλώνεις είναι το Α και το Ω όταν οδηγείς τη νύκτα.

- Τα LED κρατάνε 20 φορές περισσότερο από τις απλές λάμπες
- Φέγγουν 40 μέτρα πιο μακριά και βλέπεις τα πάντα πιο καθαρά
- Θα δεις τον κίνδυνο 1,5 δλ. νωρίτερα και θα φρενάρεις πολλά μέτρα νωρίτερα
- Αν θες να κάνεις «σκόντο», καλύτερα κάντο στην οθόνη

Μικρό ή SUV; Βενζίνη ή Plug-in υβριδικό; Έστω ότι έχεις αποφασίσει ποιο μοντέλο και τι κινητήρα θέλεις να αγοράσεις. Μπαίνεις στο site της εταιρείας και «ψειρίζεις» τους εξοπλισμούς. Κλιματισμός, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη για το infotainment, ζάντες αλουμινίου, προβολείς. Ειδικά στους τελευταίους πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή, γιατί σε τελική ανάλυση το αυτοκίνητο πρέπει πάνω και πρώτα από όλα να είναι ασφαλές. Για αυτό και εταιρείες εξοπλίζουν τα μοντέλα τους με LED προβολείς από τις entry-level εξοπλιστικές εκδόσεις, παρόλο που το κόστος τους είναι αυξημένο συγκριτικά με τους συμβατικούς λαμπτήρες.

Πόσο κοστίζουν;

Μιας και αναφερθήκαμε στο κόστος τους να πούμε πως η τιμή αγοράς στα φώτα LED κυμαίνεται ανάλογα με την εταιρεία που επιλέγεις. Ενδεικτικά να πούμε πως βρίσκει κανείς σε προαιρετικό εξοπλισμό φώτα LED (και Matrix) δίνοντας γύρω στα 600-800 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, και η επισκευή τους είναι «τσουχτερή», κυρίως λόγω της πολυπλοκότητας του μηχανισμού τους. Πιο συγκεκριμένα, τα περιβλήματά τους είναι σφραγισμένα και δεν μοιάζουν σε τίποτα με την αλλαγή ενός απλού φαναριού σε περίπτωση βλάβης, επομένως σε πιθανό πρόβλημα θα χρειαστεί να βάλετε πιο βαθιά από το συνηθισμένο το χέρι στην τσέπη. Ωστόσο έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις απλές λάμπες αλογόνου.

Ξένον ή αλογόνου;

Πώς λειτουργούν και ποια η διαφορά με προβολείς αλογόνου και xenon;

Το να βλέπεις καλά, μακριά και καθαρά, αλλά και το να σε βλέπουν οι άλλοι χωρίς να τους τυφλώνεις είναι το Α και το Ω όταν οδηγείς τη νύκτα. Ενώ από το 2012 έχουν γίνει υποχρεωτικά τα περίφημα φώτα ημέρας (daytime lights), δεν ισχύει το ίδιο και για τους LED προβολείς. Έτσι, πολλά οχήματα, ακόμα και σήμερα, δεν έχουν την συγκεκριμένη δυνατότητα, με αποτέλεσμα τις νυχτερινές ώρες να κινούνται με τους «πατροπαράδοτους» λαμπτήρες αλογόνου ή με xenon.

Πριν αναφερθούμε στα πολλά και διαφορετικά πλεονεκτήματα των LED φωτιστικών σωμάτων, ας μάθουμε συνοπτικά πώς λειτουργούν. Στους LED (Light Emitting Diode) προβολείς υπάρχουν μεμονωμένες δίοδοι εκπομπής φωτός που έχουν κατανεμηθεί σε δομές για τις διάφορες εργασίες προβολέων. Έχουν το πλεονέκτημα πως δεν χρειάζονται ανακλαστήρες ή φακούς για να κατευθύνουν το φως στο δρόμο, καθώς αυτό λάμπει μόνο προς μία κατεύθυνση. Μάλιστα, ρυθμίζονται μέσω λειτουργιών υποβοήθησης όπως η προσαρμόσιμη υψηλή δέσμη ούτως ώστε να ξεθωριάζει η όψη των αυτοκίνητων που βρίσκονται απέναντί μας. Για να καταλάβει κανείς την αντίθεση, στους υπόλοιπους προβολείς γίνεται καύση, είτε ενός μείγματος αερίων αλογόνου, είτε του αερίου ξένου. Αξίζει να αναφέρουμε ότι πολλές εταιρείες έχουν αναπτύξει την τεχνολογία Matrix LED, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να μην κλείνει τη μεγάλη «σκάλα» όταν διέρχεται αυτοκίνητο στο αντίθετο ρεύμα. Σύμφωνα με έρευνα της Opel, δε, τα matrix LED φωτιστικά σώματα έχουν σαν αποτέλεσμα την κατά 1,5 δευτερόλεπτα ταχύτερη αντίδραση του οδηγού, καθώς αντιλαμβάνεται-βλέπει τον κίνδυνο πιο γρήγορα.

πηγή : https://www.autotriti.gr/


ISO 9001:2015

ISO 9001:2015

Γραπτή Εγγύηση

Γραπτή Εγγύηση

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας

Παραλαβή & Παράδοση στο χώρο σας